Politica de returnare DariaMOB.ro

Conform O.G. 34/2014, orice produs se poate returna în termen de maxim 14 zile de la data recepționării acestuia. În conformitate cu O.G. 34/2014, specificația referitoare la comerțul la distanță (online) indică faptul că cheltuielile de retur sunt în integralitate în sarcina clientului.

*În cazul în care produsele acceptate ca retur prezintă deteriorări, clientul va suporta costurile serviciilor necesare aducerii produsului la conformitate.

Detalii despre dreptul la retragere

Cumpărătorul are dreptul să se retragă din Contract, respectiv să returneze un Bun sau să renunțe la un Serviciu, în termen de 14 zile calendaristice, fără invocarea niciunui motiv și fără a suporta alte costuri decât cele de livrare. Astfel, potrivit O.U.G. nr. 34/2014, perioada de returnare a unui Bun sau renunțare la un Serviciu expiră în termen de 14 zile de la:

  • ziua în care Cumpărătorul intră în posesia fizică a ultimului Bun – în cazul în care Cumpărătorul comandă printr-o singură comandă produse multiple care vor fi livrate separat;
  • ziua în care Cumpărătorul intră în posesia fizică a ultimului Bun sau a ultimei piese – în cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi sau piese.

Unele produse au o politică de retur specifică, îți recomandăm să citești condițiile mai jos.

Cum returnez produsul achiziționat de pe DariaMOB.ro?

  • Citiți pașii detaliați mai jos referitori la politica de returnare de 14 zile.

Termenul legal de retur este de 14 zile calendaristice, iar cheltuielile de retur (inclusiv cele de transport) cad în sarcina clientului.
Nu se acceptă pentru returnare produsele montate sau care prezintă modificări fizice (fisuri, zgârieturi, coroziuni, decolorări, deformări, ruperi, desprinderi etc.), precum și produsele din gama de bucătării speciale modulare configurate conform solicitării clientului.

Returul se face însoțit de factura produsului, alături de certificatul de garanție. Produsele trebuie să fie în aceeași stare în care au fost recepționate de cumpărător, fără a fi utilizate.

IMPORTANT: În cazul promoțiilor în care s-au oferit produse gratuite, returul se acceptă astfel:

  • dacă se returnează și cadoul primit;
  • dacă din valoarea comenzii se va scădea valoarea cadoului primit (dacă acel cadou nu poate fi returnat de către client din diverse motive).

Această extindere a perioadei de retur nu afectează în niciun fel prevederile legale privind perioada de notificare de 14 zile calendaristice.

Procedura de retur

Conform legii, cheltuielile de returnare a produsului sunt în sarcina exclusivă a clientului.

Puteți să vă retrageți din contract printr-o declarație neechivocă, utilizând una din următoarele metode: telefonic sau prin e-mail.

Returnarea produsului poate fi efectuată prin următoarele metode: expedierea produsului/produselor prin orice transportator sau predarea personală la unitatea Vânzătorului, situată în Str. Freziilor, Nr. 10, Loc. Cătămărești Deal, Jud. Botoșani, cod poștal 717248.

Produsele trebuie returnate în stare de produs nou, însoțite de toate accesoriile, documentele originale și ambalajul lor original. Dacă lipsesc anumite elemente ale produsului, precum feroneria, colțarele de protecție, sau dacă bunurile nu sunt ambalate corespunzător, în același mod în care au fost expediate, vânzătorul își rezervă dreptul de a refuza returul produsului.

IMPORTANT: Perioada de retur de 14 zile calendaristice stabilită de legiuitor nu reprezintă o perioadă de folosire a produsului, așa că acesta NU POATE FI UTILIZAT! Această perioadă a fost gândită de legiuitor ca un timp de testare a produsului de către clienți într-un mod similar celui din magazin.

Vă informăm că, în calitate de consumator, sunteți responsabil pentru orice diminuare a valorii produselor cauzată de manipularea acestora. De asemenea, produsul returnat trebuie să îndeplinească condițiile necesare pentru a putea fi revândut ca produs nou, ceea ce presupune păstrarea ambalajului original, a elementelor de siguranță și protecție, precum și a documentelor care însoțesc produsul.

Formularul de retur descărcat de pe site trebuie tipărit și atașat produsului, fiind necesar să fie afișat pe ambalajul coletului. În acest formular trebuie să fie menționat numărul de pachete returnate și greutatea acestora, pentru ca Vânzătorul să poată verifica dacă produsele returnate corespund caracteristicilor celor inițial vândute. Pentru ca returul să fie acceptat, este obligatoriu ca produsele să fie însoțite de formularul de retur, în care să fie specificat numărul de pachete returnate, formularul să fie semnat de transportator și să fie însoțit de o copie a facturii de achiziție.

Completarea corectă a formularului este esențială pentru ca atât Consumatorul, cât și Vânzătorul să fie exonerați de răspundere pe durata transportului. La recepționarea produselor returnate, se vor face fotografii coletelor, iar predarea-primirea se va confirma prin semnătura pe formularul de retur atașat acestora. Lipsa formularului împiedică finalizarea procedurii de retur.

Vă informăm că, în cazul în care produsul returnat prezintă deteriorări cauzate de transport, montaj, zgârieturi, pete, murdărie, lipsa unor elemente de protecție, feronerie sau alte neconformități care împiedică vânzarea ca produs nou, Vânzătorul își rezervă dreptul de a refuza returul. În acest caz, produsul va fi pus la dispoziția consumatorului și returnat acestuia. Produsele vor fi disponibile pentru ridicare de la unitatea situată în Str. Freziilor, Nr. 10, Loc. Cătămărești Deal, Jud. Botoșani, cod poștal 717248, iar Consumatorul are la dispoziție un termen de 30 de zile pentru a le prelua. Dacă produsele nu sunt ridicate în acest interval, Vânzătorul va fi exonerat de orice responsabilitate legată de produsele aflate în custodie în urma procesului de retur.

De asemenea, sunt exceptate de la dreptul de retur produsele realizate conform specificațiilor și instrucțiunilor date de Cumpărător, produsele care fac parte dintr-un ansamblu și nu pot fi separate de celelalte componente, precum și orice produse executate la comandă.

Din motive de igienă, produsele textile destinate uzului personal intim (cum ar fi saltelele, prosoapele, lenjeriile de pat, halatele, pernele) și care au fost desigilate, vor fi considerate ca fiind utilizate și nu pot fi returnate sau înlocuite, cu excepția cazurilor în care prezintă lipsuri de conformitate.

Exemplu de returnat produs prin curier – pașii de urmat pentru returnarea unui produs prin curier
  1. Sunați la DariaMOB.ro, la tel. 0722.680.400, pentru a ne comunica dorința de a returna produsul sau trimiteți un e-mail la comenzi@dariamob.ro.
  2. Ambalați produsul într-o manieră identică modului în care l-ați primit, astfel încât să fie livrat în condiții optime și protejat de lovituri. În cazul saltelelor, acestea trebuie să fie în ambalajul original, nedesfăcut. Vom refuza primirea produsului înapoi dacă acesta ajunge neambalat sau ambalat necorespunzător și a fost deteriorat din acest motiv.
  3. Fotografiați produsul ambalat și trimiteți-ne imaginile care confirmă că produsul este pregătit pentru ridicare de către curier. Un consultant DariaMOB va contacta curierul agreat și vă va transmite data la care acesta se va prezenta la dumneavoastră, împreună cu un contact de referință.
  4. Completați și adăugați în colet formularul de retur.
  5. La data și ora stabilite împreună cu curierul, trebuie să aveți produsul pregătit la adresa unde acesta a fost livrat, în fața porții sau clădirii în care locuiți, dacă se poate ajunge cu mașina curierului acolo sau dacă nu, în cel mai apropiat loc accesibil vehiculului de transport.

Orice retur se va face în același mod în care a fost asigurată livrarea solicitată de dumneavoastră la momentul achiziției, pe cheltuiala exclusivă a dumneavoastră.

Puteți alege un alt produs în schimb sau puteți solicita returnarea banilor. Dacă optați pentru primirea banilor înapoi, aceștia se pot returna astfel:

  • dacă plata a fost ramburs la curier, suma va fi returnată într-un cont bancar, prin solicitare scrisă la e-mailul comenzi@dariamob.ro, unde să specificați contul bancar, numele titularului și restul datelor bancare necesare;
  • dacă plata a fost efectuată online cu cardul sau online cu card bancar în rate fără dobândă, banii se returnează în același cont din care ați efectuat plata;
  • dacă vă prezentați personal la punctul de ridicare DARIAMOB.ro situată în Str. Freziilor, Nr. 10, Loc. Cătămărești Deal, Jud. Botoșani, cod poștal 717248 pentru a returna produsul, returnarea banilor se va face în contul comunicat, prin solicitare scrisă la e-mailul comenzi@dariamob.ro, unde specificați contul bancar, numele titularului și restul datelor bancare necesare.

În cazul în care suma este returnată în contul bancar din care s-a efectuat plata, contul ar putea fi creditat cu întârziere, aceasta variind în funcție de bancă (între 2 și 14 zile lucrătoare). Suma rambursată și condițiile de returnare nu includ alte servicii (ex. transportul inițial, transportul de retur, alte servicii conexe cum ar fi montajul etc.).

Produsul va fi returnat împreună cu o copie a facturii de achiziție și certificatul de garanție în original (în cazul în care pe certificat sunt menționate mai multe produse, se va returna o copie a acestuia).

Returul produselor vândute de magazinele partenere Marketplace DariaMOB urmează aceiași pași ca și pentru produsele vândute de DariaMOB.

Produse primite defecte sau cu informații afișate incorecte pe site

În eventualitatea în care produsul achiziționat prezintă vicii de fabricație (repere rupte/lovite, elemente de sticlă/oglinda spartă sau ciobită) sau este listat pe site cu informații incorecte, acesta va fi înlocuit pe loc cu un produs nou, identic sau similar, cu condiția notificării în scris a DariaMOB.ro în termen de 5 zile lucrătoare la email comenzi@dariamob.ro, respectându-se condițiile de returnare de mai sus. În cazul în care nu este posibilă înlocuirea bunului cu un altul, se va returna contravaloarea bunului, conform condițiilor arătate mai sus.

Pentru o identificare corectă, vă rugăm să fotografiați piesa deteriorată astfel:
  • dintr-un unghi înclinat, care să permită identificarea clară a părții căntuite, atât pe față, cât și pe spate;
  • măsurați lungimea și lățimea piesei utilizând un instrument de măsurare adecvat, identificați piesa în schița de montaj și încercuiți atât piesa, cât și denumirea acesteia, apoi fotografiați schița de montaj.

IMPORTANT! Nu veți beneficia de înlocuirea gratuită a piesei deteriorate dacă aceasta a fost montată incorect sau cu nerespectarea schiței de montaj.

Înainte de a semnala defecțiunile de fabricație ale produsului, asigurați-vă că piesa respectivă nu a fost deteriorată din cauza unei manevrări necorespunzătoare (de exemplu, melamină distrusă din cauza unor cuie bătute defectuos, oglindă spartă din cauza utilizării unor șuruburi neadecvate, placa de pe spatele produsului deteriorată).

Reclamațiile trebuie semnalate în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la primirea produsului.

Termenul de livrare pentru reparații este de 15 zile calendaristice.

Cerere de retur anulată

Dacă cererea ta de retur a fost anulată, atunci este posibil să fi avut loc una dintre următoarele situații:

  • Te-ai răzgândit și nu ai mai predat coletul curierului.
  • Curierul te-a sunat de cel puțin două ori, dar nu a reușit să ia legătura cu tine.

Dacă știi că nu s-a întâmplat așa, te rugăm să ne trimiți un mesaj sau să ne suni la 0722 680 400.

Formular de retragere

Se trimite doar dacă doriți să vă retrageți din contract.

Către: S.C. NORDTOUR S.R.L. (DariaMOB.ro), Str. Freziilor, Nr. 10, Loc. Cătămărești Deal, Botoșani, telefon: 0722.680.400, comenzi@dariamob.ro (se completează după caz).

Vă informez prin prezenta cu privire la retragerea mea din contractul referitor la cumpărarea următoarelor produse:
Comandate/Primite la data:
Număr comandă:
Numele:
Adresa:
Data: